יום חמישי, 18 באוגוסט 2011

שירות לציבור: מלך הגפיים חי וקיים


זה הולך להיות קצר וקולע: אני נורא אוהב את רדיוהד ומאוד אהבתי את האלבום החדש שלהם, The King of Limbs. נראה שהרבה אנשים כבר מאסו והתעייפו מהם אבל אני עדיין נהנה מאוד לשים דיסק שלהם וכל פעם מחדש להגיד: "הא? מה זה היה?". והאלבום החדש בהחלט עושה את התחושה הזו, אבל לדעתי זה אלבום פשוט נהדר. בכל מקרה, ראשי הרדיו האהובים הלכו לאולפן הבייתי בתוכנית שמפיק הבית שלהם, נייג'ל גורדיץ', מארגן- from the basement- ופשוט הקליטו את כל האלבום בגרסאת לייב, בלי קהל אבל עם הרבה שחקני חיזוק, ועכשיו אפשר לראות ביוטיוב את כל התוכנית הזו, כמעט שעה שלמה, והלהקה, שהעלתה בעצמה את הוידאו, וענת כי הפרסום הוא לזמן מוגבל בלבד. התוכנית כוללת גם תזמורת כלי נשיפה בכמה קטעים, וחיזוק מאוד משמעותי בדמות נגן כלי הקשה נוסף- אני חושב שהקונספט העיקרי של The King of Limbs הוא בעיקר קצב, והאלבום מלא במקצבים שבורים ומעוותים אך מקפיצים בצורה מרתקת ומשונה (שימו לב בוידאו לתנועתיות התזזיתית של ת'ום יורק שלא מפסיק לפזז לרגע, ממש כיף לראות) כך ששני מתופפים (ואפילו שלושה בחלק מהמקרים, ג'וני גרינווד גם מתופף בלפחות קטע אחד) מאוד מוסיף לצליל של הלהקה. בעצם אף פעם לא חזיתי ברדיוהד ממש מנגנים ביחד והאופן בו הם משחזרים בכלים חיים את הסאונד של האלבום פשוט נהדר, ולמעשה בחלק מהשירים הביצועים כאן אף עולים על אלו של האלבום. עוד דבר נחמד- זו בערך פעם ראשונה שאני באמת נחשף לשאר החבר'ה בלהקה, את העין העצלה של יורק אני מכיר כבר המון שנים אבל זו ממש פעם ראושנה בשבילי שאני רואה מה האחרים עושים, והם עושים המון.

בקיצור, הנה כמעט שעה של רדיוהד מבצעים את The King of Limbs ובנוסף עוד שני שירים שלא יצאו עד עכשיו בשום מקום, "Staircase" ו-"Daily Male". פנו לכם שעה בסופ"ש ופשוט צפו, זה יופי טופי:


סופ"ש נעים ורגוע, בלי טילים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה